Counter Strike 1.6

vse o CS ke stazani,informace,novinky,mody,servers....

Jak na AWM/AWP

Tento článek vás zavede do tajů nejpoužívanější zbraně v Counter-Strike, která byla už od zrodu CSka známa a opěvována – Artic Warfare Magnum/Police - sniper rifle (AWP/M, dále jen AWP)

. Je to hlavně díky její schopnosti na jednu střelu zabít protivníka. Až od verze 1.1 přišla radikální změna, kdy AWP ubírá při zásahu do nohy jen 85-88 dmg. Napřed si však popovídáme trochu všeobecněji, a pak se vrhneme na konkrétní tipy, triky a rady. Článek je určen pro začátečníky, ale i pokročilejší by zde mohli najít užitečné rady. Podíváme se na to ze všech možných úhlů. Jestliže hráč používá AWP rifle, je možné protivníka zabít na jeden výstřel. Za to u zbraní jako je AK, M4, MP5 a další je potřeba většinou výstřelů více. A z toho se zdá, že pro většinu začátečníků je nejlepší zbraní právě AWP. Nicméně, pojďme se podívat na schopnosti potřebné k používaní AWP. Za prvé, hráč by měl disponovat alespoň základním aimem, protože cíl je většinou pohyblivý a je třeba ho trefit.Viděl jsem mnoho začátečníků na publicu, kteří se pokoušeli o nějaké fragy, ale nebyli však schopni vystřelit. Za druhé, hráč s AWP nemá žádné pořádné krytí, musí umět dobře strafovat (úkroky do stran), aby měl šanci vystřelit víckrát než jednou, či zastřelit více soupeřů vybavených jinou zbraní. Takže to muže být doopravdy těžký boj. Jeden z největších skillů s AWP je častý pohyb + rychlý aim. Bez tohoto by byl každý hráč mrtvý v pár sekundách. A když potom vy sami uvidíte dobrého snipera, tak si těchto skillů budete všímat nejvíce. Hráč s AWP musí chodit na zajištěná místa, musí se zaměřit jen na jedno místo a ostatní mít kryté. Rychlé přepínaní zbraní a rychlý pohyb je nutný, tento skill se vám vypracuje v průběhu času, a hodně sniperů by vám řeklo, že je to jedna z nejdůležitějších věcí. Bez ohledu na to, co kdo říká o AWP hráčích, je potřeba mnoho skillu, aby se ze snipera stal zabiják a uznávaný hráč. 1.) Je vhodné udělat nějaké drobné změny v config.cfg. Především doporučují hud_fastswitch 1 (nemusíte potvrzovat přehození zbraně). Ptáte se, proč je to tak důležité? Určitě budete rychlejší, když po výstřelu přehodíte na nůž a „odštráfnete“ pryč, než když pobíháte s AWP v rukách. Takže, rychlé prohazovaní AWP a nože s pomocí štráfovaní hráči určitě usnadní pohyb po mapě. Největší předností je bezpochyby rychlejší unik z nebezpečných míst. A samozřejmě díky tomu také rychleji zrušíte zoom, a získáte tak pár setin na následný únik, který muže být rozdílem mezi životem a smrtí. 2.)Je třeba dostat cit pro AWP a vypilovat potřebný reflex. Nejlepší, podle mne, je ze začátku hrát speciální AWP mapy. 3.)Pracujte rychle, nenechte zoom přiblížený moc dlouho! Musíte být vždy na všechno připraveni, je třeba být rychlý, a proto - pozornost nadevše. Nikdy nechoďte po mapě v plném zoomu, budete pak lehce zasažitelní. Pro spatření nepřátel je lepší mít zoom vyplý a zazooomovat jen při spatření protivníka nebo prohlížení oblasti jeho pravděpodobného výskytu. Jestliže jste se dívali na nějaké profesionální demo, určitě jste viděli tu špendlíkovou preciznost, která pokrývá jakýkoliv možný skrývající se bod soupeře nebo jakékoliv okno, kde by mohl soupeř být. 4.)Hráč s AWP musí být rychlý, avšak skrytý. Nejlepší odstřelovač je ten, který není vidět. Kempovaní však není zrovna nejlepší způsob. Jestli je na špatné pozici, tak stačí jen jeden výstřel, nebo ani to ne, a pozice je odhalena. Dobrá věc je pokusit se dostat v mapě co nejdále, musíte být rychlík, a tam to prozkoumat, ale jak začnou lítat flashe, je lepší se stáhnout. 5.)Dokonalý nebo nadprůměrný aim není jen výsadou skillerů. Jestliže dokážete inkasovat střelecké útoky protivníka, ale nedokážete nikoho zasáhnout, tak se vás ptám na jednu jednoduchou otázku. Pokoušeli jste uniknout nebo se co nejrychleji schovat, když jste dostávali olovo do vašich útrob? Pamatujte na nutnost 100% nehybnosti u AWP při výstřelu, jinak nebude započítán. Nikdy neběhejte za zeď při výstřelu, protože ačkoli cross možná byl na cíli, výstřel téměř vždy půjde mimo cíl. Prostě buď střílejte v „protištráfu“, v kleku, nebo v úplné nehybnosti. Jedna z nejlepších věcí je rychlý skok, při kterém si v letu plně zoomnete do přibližného místa, kde pravděpodobně nepřítel muže být. Jak začnete přistávat, jděte přímo do kleku, a jestli je to potřebné, přemístěte přitom cross na cíl a zastřelte nepřítele. Pak už se jen snažte co nejrychleji dostat z nebezpečí. Jestliže zoomnente, ale nepřítel není ve vašem zorném poli, reagujte opačně, a co nejrychleji zmizte. Protože když tam zůstanete stát a hledat cíl, stává se z vás obětní beránek. Tip: Doporučuji ten skok ještě proložit “lomeňákem". To znamená, že při skoku držíte šipku doprava a pak hned zmáčknete šipku do leva, nebo naopak. Je to jedna z nejefektivnějších věcí na zmatení snipera nepřítele. 6.)Jedna z nejdůležitějších věcí je zvuk, obzvláště u AWP (Doporučuji zapnout v Options A3D Sound, pro prostorovější zvuk). Musíte být neustále stoprocentně koncentrováni a mít přehled o tom kdo kde je. Zvuk prozradí lokaci nepřátel a budete moci daleko přesněji určit cíl, protože budete vědět kam přibližně orientovat pohled. Jedna z podstatných věcí je také umístění na mapě. Některé objekty jako třeba krabice, rohy, okna, dveře, nějaké zdi a plechy jsou průstřelné skrz. Pár z nich dokonale využijete a u některých si můžete rovnou kopat hrob. Elitní hráči dokonale podle zvuku poznají, kde protivník je, dokonce ho dokáží zastřelit skrze zeď z takových pozic, o kterých se vám ani nezdálo. Ale tento skill získáte jen hraní, hraním a hraním. 7.)Další možností jak používat AWP, je takzvaný "close-combat style", tedy boj zblízka. Jde o nejtěžší způsob používaní AWP, musíte u něj využít všechny štráfovací a aimovací schopnosti. Protože když bafnete na nějakého protivníka, tak většinou musíte použít fastzoom (Velice potřebná věc v situacích kdy nemáte čas dlouze zoomovat, musíte vystřelit s přidržením zoomu.) Zdroj:gamezone.cz

 
Toto je zápatí Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.